Search

Производителите на автомобили во ЕУ бараат од ЕК да ги одложи царините за електричните возила по Брегзит

Шефовите на најголемите европски производители на автомобили побараа од претседателот на Европската комисија да го одложи воведувањето на царините по „Брегзит“ за кои велат дека ќе му наштетат на производството на електрични возила во ЕУ, пишува Гардиен.

Рено, Мерцедес-Бенц, Волво и Ферари беа меѓу 13-те големи производители кои во вторникот и пишаа на Урсула фон дер Лајен барајќи одложување на „правилата за потекло“ кои треба да стапат на сила на 1 јануари.

Автомобилските индустрии од двете страни на Каналот се обединија во барањето рокот да се одложи за три години до крајот на 2026 година, за да се избегне воведување тарифи од 10% преку ноќ.

Производителите на автомобили ги вклучија и Тојотоа, Форд и Јагуар Ленд Ровер, кои имаат фабрики во Британија, плус БМВ и Фолксваген, кои ги поседуваат Ролс Ројс и Бентли во Велика Британија.

Тие добија силната поддршка од владата на ОК, која сака да избегне какви било негативни влијанија од Брегзит. Сепак, високи претставници на ЕУ рекоа дека не веруваат дека договорениот датум треба повторно да се отвори за да се смири автомобилската индустрија.

Обединетото Кралство и ЕУ се согласија за избрзан договор за Брегзит на Бадник во 2020 година, на олеснување на производителите на автомобили и многу други индустрии. Сепак, договорот вклучуваше и правила за принудување на производителите на автомобили да набавуваат батерии од ЕУ. Извезените автомобили меѓу Обединетото Кралство и ЕУ ќе подлежат на тарифи од 10% доколку не набавуваат батерии од Европа.

Околу 90% од електричните автомобили што се извезуваат од ЕУ во ОК и обратно, ќе бидат погодени, но автомобилите на бензин и дизел нема да бидат погодени – за жал на еколошките активисти.

Правилата се проблем бидејќи Кина, Јужна Кореја и Јапонија доминираат на глобалниот пазар за производство на батерии. Производителите на автомобили веруваат дека тарифите за европските возила ќе им помогнат на кинеските производители, кои се надеваат дека ќе освојат поголем дел од европскиот пазар – промена што може да ги загрози работните места во Европа.

Шефовите на автомобилите рекоа дека правилата за потекло се „неостварливи“ и „ќе имаат значителни директни последици во смисла на потенцијална загуба на производството на ЕВ во Европа“.

Воведувањето на тарифите би било „некохерентно“ бидејќи би ризикувало да ја оштети новата зелена индустрија во време кога ЕУ се обидува да ја охрабри, се вели во писмото, кое го координирала Европската асоцијација на производители на автомобили, лоби група.

Уделот на Европа во глобалната индустрија се очекува да се удвои до 2035 година, според компанијата за податоци Benchmark Mineral Intelligence. Гигафабриките ја вклучуваат планираната фабрика на сопственикот на JLR Тата во Обединетото Кралство, две фабрики во северната француска „Долина на батериите“ и девет нови или проширени фабрики во Германија, традиционалното срце на автомобилската Европа.

Треба да знаете
Последни објави