
Со 69 гласа „за“ и поддршка од 15 пратеници од немнозинските заедници, Собранието денеска ги усвои измените и дополнувањата на Законот за медиуми. Најзначајната новина е вклучувањето на интернет-порталите како официјални медиуми, со обврска да се регистрираат во посебен Регистар што ќе го води Агенцијата за аудио и аудиовизуелни медиумски услуги (АВМУ).
Со овие измени, порталите што сакаат да се идентификуваат како медиуми ќе мора да достават податоци за фирмата, седиштето, одговорното лице, интернет-адресата и доменот. Иако новиот Регистар не нуди моментални финансиски поволности, се предвидува во иднина можност за субвенции и учество во кампањи за политичко рекламирање за време на избори.
Во првичната верзија на законот беше предвидено порталите да имаат најмалку тројца вработени со полно работно време. Но, по бројни реакции од медиумската заедница – особено од помалите и локални медиуми – таа бројка е намалена на двајца. За портали со мал или специјализиран опфат ќе биде доволно едно лице со полно работно време и едно лице ангажирано преку договор на дело.
И покрај тоа што законот доби широка поддршка, дебатата откри суштински разлики меѓу предлагачот – Министерството за дигитална трансформација – и новинарските здруженија. Главниот предизвик, според дел од медиумите, останува потребата за стабилна финансиска поддршка, особено за независните и регионалните портали.
Измените се оценуваат како значаен чекор кон регулирање и професионализација на медиумскиот простор во дигиталната сфера, но и како тест за институционалната поддршка на плурализмот и медиумската слобода во дигиталната ера.