
Според податоците собрани од „Национал“, бројот на деца чие запишување во прво одделение во основно училиште е одложено се зголемува во неколку хрватски жупании, вклучувајќи го Загреб и Сплитско-далматинската жупанија.
Во Загреб, во тековната учебна година се донесени 997 одлуки за одложување, што е зголемување во споредба со претходните години.
Главните причини се здравствената состојба, социо-емоционалната незрелост и тешкотиите во говорно-јазичниот развој.
Во Сплитско-далматинската жупанија, уделот на деца со одложено запишување порасна од 8,08% (2020/2021) на 12,62% во 2024/2025 година. Најчестите тешкотии кај децата вклучуваат говорни нарушувања, отежнат физиолошки развој, нарушувања на вниманието и моторни тешкотии, пишува „Национал“.
Експерти од неколку жупании истакнуваат дека забележуваат зголемување на бројот на деца со јазични, емоционални и когнитивни тешкотии.
Една од можните причини е промената во моделите на раниот развој поради зголемената дигитализација на секојдневниот живот, што влијае на концентрацијата, вокабуларот и способноста на децата да се изразат.
И покрај зголемениот број предупредувања од терен и специфичните податоци од локалните заедници, Министерството за наука, образование и млади, предводено од министерот Радован Фукс, не даде одговори ниту стратегија. На повторените барања на „Национал“ од мај оваа година, министерството одговори само со една реченица, со што одговорноста се префрли на окрузите, без понатамошни коментари или мерки, наведуваат хрватски медиуми.