Search

Еве како да препознаете измама во која „вашата банка“ ви бара да оставите податоци

Форумот за спречување на злоупотреба на платежни картички на Стопанската комора на Србија (ПКС) ги предупреди граѓаните да не одговараат на пораките или да не постапуваат според упатствата што наводно им биле испратени од нивните банки со барање за итно ажурирање на информациите за сметката или картичката бидејќи ова се злонамерни пораки кои имаат за цел да ги компромитираат или злоупотребат податоците, предупредува Каматица.

„Банките никогаш нема да бараат од своите клиенти да ги проверат налозите за дигитално банкарство на овој начин, да даваат информации за платежни картички, ниту пак ќе се закануваат дека сметките, налозите или картичките ќе бидат блокирани доколку клиентот не ги преземе горенаведените чекори. За сите прашања, сомнежи и грижи, секогаш прво контактирајте ја вашата банка преку познати и докажани канали за комуникација“, се нагласува во соопштението.

Како што е нагласено во соопштението, вниманието на корисниците и одговорното однесување при користење на платежни картички и онлајн банкарство дополнително ќе придонесат за намалување на ризикот од злоупотреба. Упатен е апел до корисниците на банкарски услуги да бидат внимателни и да не ги споделуваат своите доверливи информации преку непроверени канали. Смишинг и вишинг се вообичаени типови на фишинг напади, кои ја напаѓаат жртвата преку гласовни повици и текстуални пораки. И двата вида користат традиционален метод на измама со фишинг кој бара итен одговор од жртвата. Целта е слична, додека методите на испорака се различни, објаснуваат од Националниот центар за превенција од безбедносни ризици во ИКТ системи – ЦЕРТ.

Треба да знаете
Последни објави