
ко мислевте дека некои супермаркети секогаш се студени поради фрижидерите од сите страни, тогаш се лажете. Ова е уште една стратегија што влијае на вашата одлука за купување.
Во топлите денови, влегувањето во супермаркети со климатизација е вистинско олеснување. Телото се опушта, дишењето се забавува, а чувството на удобност речиси веднаш ги презема нашите сетила. И дали тој момент на одмор е грижа само за купувачот? Се испоставува дека има многу повеќе зад тој пријатен ладен воздух, бидејќи е дел од промислена стратегија за продажба што влијае на нашите одлуки за купување, честопати повеќе отколку што би можеле да претпоставиме.
Психолозите кои ги анализираат потрошувачите со години го проучуваат влијанието на температурата врз однесувањето на клиентите. Оптималните услови за купување се температура од 20-22°C. Во таква средина, телото не мора да троши енергија за ладење, нивото на стрес се намалува, а ние се чувствуваме порелаксирано и помалку склони кон донесување импулсивни одлуки при купување. Во текот на летото, овој ефект е особено изразен, бидејќи контрастот помеѓу топлата улица и оладениот ентериер на продавницата делува како механизам за награда, која несвесно ја „враќаме“ со додавање дополнителни производи во кошничката.
Од невролошка гледна точка, тоа е речиси автоматска реакција, бидејќи студот ги смирува нашите сетила, а нашите мозоци побрзо ги обработуваат визуелните стимули. Шарените етикети, промоциите „купи 2, добиј 3“ или производите прикажани веднаш на влезот изгледаат попривлечно. Резултатот? Полесно сме во искушение, дури и ако првично не сме планирале да правиме такви купувања.
Пониските температури во супермаркети не се само мерка за удобност на клиентите, туку и начин да се продолжи нивниот престој во просторот. Во оладениот ентериер, не нè мачи затнатост или чувство на прегревање, што ни овозможува полека да одиме меѓу полиците. Ова, пак, го зголемува бројот на таканаречени микро-одлуки – мали, непланирани купувања кои можат да ја зголемат вредноста на сметката до 30 проценти.
Експертите за малопродажба зборуваат за „време на изложеност“, каде што секоја дополнителна минута помината во продавницата значи нова можност да посегнеме по производи што не беа на нашата првична листа. Плус, постудениот воздух помага да се зачува свежината на прехранбените производи, дополнително зголемувајќи ја привлечноста на понудата.