Skip to main content
Свет

Откриена причината за падот на авионот на „Ер Индија“

12/07/2025  09:50

Прекин на снабдувањето со гориво до моторите ја предизвика несреќата на „Ер Индија“ минатиот месец, во која загинаа 260 луѓе, покажа прелиминарниот извештај.

Авионот што леташе кон Лондон само што ја напушти пистата на аеродромот во Ахмедабад кога удри на земјата. Сите во авионот загинаа, освен еден патник.

Според извештајот на Бирото за истрага на авионски несреќи на Индија, прекинувачите за контрола на горивото во пилотската кабина на „Боинг 787 Дримлајнер“ биле свртени, со што моторите биле без гориво.

Истражителите успеале да добијат податоци од снимачите на „црната кутија“ на авионот, вклучувајќи 49 часа податоци за летот и два часа аудио од пилотската кабина, вклучително и од падот.

Авионот достигнал брзина од 180 јазли кога прекинувачите за исклучување на горивото на двата мотори биле „префрлени од позиција RUN во позиција CUTOFF еден по друг со временски јаз од 01 секунда“, според извештајот.

„На снимката од пилотската кабина, се слуша како еден од пилотите го прашува другиот зошто го исклучил напојувањето. Другиот пилот одговорил дека не го сторил тоа“, се вели во извештајот.

Кратко потоа, прекинувачите биле вратени на местото каде што требало да бидат, а моторите биле во процес на повторно вклучување кога се случила несреќата.

На „787“, прекинувачите за исклучување на горивото се наоѓаат помеѓу седиштата на двајцата пилоти, веднаш зад рачките за гас на авионот. Тие се заштитени од страните со метална шипка и имаат механизам за заклучување дизајниран да спречи случајно исклучување.

Снимките од аеродромот ја покажуваат турбината Ram Air, извор на енергија за итни случаи на авион, распоредена за време на првичното искачување на авионот по полетувањето, се вели во извештајот. Авионот почнал да губи висина пред да го премине периметарскиот ѕид на аеродромот.

„Кога прекинувачите за контрола на горивото се поместуваат од CUTOFF во RUN додека авионот е во лет, контролата на двојниот мотор со полно овластување на секој мотор автоматски управува со повторно палење и обновување на потисокот за палење и внесување гориво“, се наведува во извештајот.

Секунди откако моторите се обиделе повторно да се запалат, еден пилот извикал „MAYDAY MAYDAY MAYDAY“. Контролорот го повикал авионот, но не добил одговор и го гледал падот на авионот во далечината.

Истражителите, исто така, забележале дека поставките на опремата пронајдена во остатоците биле нормални за полетување. Горивото на авионот било тестирано и се покажало дека е со задоволителен квалитет и не е забележана значителна активност на птици во близина на патеката на летот, според извештајот.

Се покажало дека тежината на полетувањето на авионот е во рамките на дозволените граници и дека немало „опасни материи“ во авионот. Истражителите откриле дека закрилките на крилата на авионот биле поставени во положба од 5 степени, што е точно за полетување, а рачката на опремата за слетување била во спуштена положба.