Skip to main content
Скопје

Од понеделник приватните автобуси ќе возат само прва смена

03/10/2025  16:45

Поради неисплатен долг од ЈСП, приватните превозници што опслужуваат дел од скопските линии најавија дека од понеделник ќе работат само прва смена, од 5 до 10 часот.

На прес-конференција, сопственикот на „Јофи Бус“ Јовица Зафировски порача дека долгот кон трите оператори („Јофи Бус“, „Вестор Транс“, „Радос Компани“) изнесува околу 170 милиони денари, од кои 90 милиони се „доспеани“, а исплатите застојуваат „шест месеци“. „Ќе чекаме до понеделник — ако има уплата, ќе продолжиме да возиме,“ изјави Зафировски, наведувајќи дека во меѓувреме фирмите не можат да ги сервисираат обврските кон бензински пумпи и им се најавуваат извршители.

Директорот на ЈСП, Драги Кушовски, присуствуваше на истиот настан и го оспори износот. Според него, обврската кон приватните превозници е „околу 60 милиони денари“ и се исплаќа „согласно можностите“, со забелешка дека „недостаток на автобуси знаеме дека има“, но дека ЈСП ги пушта сите свои возила на располагање и дека приватниците треба да бидат „коректни кон граѓаните“. На ваквите тврдења приватниците возвратија дека последната исплата била симболична (по 300 илјади денари вчера, по 10 милиони пред пет недели за мартовски долг) и дека „не е точно“ оти долгот се намалува со темпо што овозможува нормално работење. Размената на ставови заврши без договор, со повик од двете страни да се „покажат уплатите“.

Напнатоста ескалира и на терен: возачи во приватните компании прашаа „дали некој би работел без плата шест месеци“, прозивајќи го менаџментот на ЈСП дека повторно „не плаќа редовно“, со предупредување дека скратениот режим од понеделник ќе создаде сериозни празнини во утринскиот и попладневниот шпиц ако не се најде итно финансиско решение. Реакцијата се надоврзува на минатогодишните кризи во скопскиот јавен превоз кога дефицитот на гориво, долговите и неисплатите доведоа до поретко возење и укинување дел од термини.

Што значи ова за патниците? Приватните оператори најавија намалување на капацитетот за околу 70% и возење „само прва смена“ со околу 30% од возилата, додека не се намири дел од долгот. Тоа ќе удри по линии што традиционално ги држат приватниците и ќе притисне дел од коридорите каде ЈСП веќе има недостиг од возен парк. Клучните последици, ако нема уплата до понеделник, ќе бидат редуцирани интервали, преполни автобуси во утринскиот шпиц и поголем притисок на сообраќајниците поради прелевање на патници кон автомобили и такси-превоз.