February 3, 2023 14:48
Свет

Русија тајно набавила „флота во сенка“ од 100 танкери за да се бори со санкциите од Западот

Русија тајно набави 100 танкери оваа година како одговор на нафтените санкции што Западот и ги наметна на Москва, објави Фајненшл тајмс, цитирајќи извори од бродската индустрија и аналитичари.

Москва, која во голема мера се потпира на суви танкери за транспорт на својата сурова нафта, се проценува дека има набавено повеќе од 100 танкери преку директни или индиректни набавки. Енергетските консултанти од компанијата Ристад велат дека Русија годинава набавила 103 танкери, делумно преку директни набавки, а делумно преку прераспределба на бродови што ги користат Иран и Венецуела, две земји кои исто така се под санкции од Западот.

Желбата на Кремљ да го организира она што нафтената поморска индустрија го нарекува „Руска флота во сенка“ е обид да се заобиколат новите меѓународни ограничувања за руската нафта. Тие ја вклучуваат забраната на ЕУ за увоз на руска нафта, која стапува на сила во понеделник, но и новата глобална граница на цената на рускиот гас од 60 долари за барел, која ЕУ ја поддржа во петокот и е дел од пошироката иницијатива на Г7. група, која ги обединува најмоќните светски економии.

Трговците изјавија за ФТ дека руската „флота во сенка“ ќе го намали влијанието на таквите мерки, но нема да го елиминира целосно. Казнените мерки на ЕУ и Г7 треба да ја отсечат Москва од глобалната флота на танкери, бидејќи на осигурителите како што е Лојд од Лондон им е забрането да ги осигуруваат танкерите што превезуваат руска нафта, без оглед на дестинацијата, освен ако не се продава според шемата за ограничена цена.

Меѓутоа, Русија веќе пред извесно време објави дека нема да продава нафта на ниту една земја која спроведува ограничување на цената, што значи дека би можела да одбие да продава нафта под условите поставени од Западот. Наместо тоа, таа планира да ја користи својата нова флота за снабдување со нафта на земји како Индија, Кина и Турција, кои станаа големи купувачи на руска нафта бидејќи Европа го намалува увозот.

Станува збор за бродови стари меѓу 12 и 15 години, кои се очекуваше да завршат во бродоградилиштето во наредните години, изјави за ФТ Аноп Синг, шеф на лондонската бродска компанија „Бремар“. „Тоа се клиенти со кои ние, како некој кој долго време се занимаваме со овој бизнис, не сме запознаени. Убедени сме дека повеќето од овие бродови се купени за потребите на Русија“, додаде тој.

„Бројот на танкери што ѝ се потребни на Русија за да ја транспортира целата своја нафта е огромен“, вели Крег Кенеди, експерт за руска нафта во Дејвис центарот на Универзитетот Харвард. „Видовме голем број продажби на неименувани купувачи во последниве месеци, а во последните недели голем број од овие танкери се појавија во Русија за да го земат својот прв товар на сурова нафта“, додаде тој.

Да потсетиме, групата земји Г7 и Австралија вчера објавија дека се договориле за ограничување на цената на руската нафта на 60 долари за барел откако членките на Европската унија го надминаа отпорот на Полска и претходно постигнаа политички договор. истиот ден.